Biblioteka działa w strukturze Powiatowego Ośrodka Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Złotoryi.

piątek, 6 września 2024

Pomocnik Nauczyciela


Stacje zadaniowe to nie tylko sposób na zaktywizowanie wszystkich uczniów w tym samym czasie, ale także na atrakcyjne i angażujące podsumowanie materiału i doskonalenie umiejętności rachunkowych. Wśród zalet stacji zadaniowych należy wskazać również możliwość dostosowania tempa pracy każdego ucznia do jego indywidualnych potrzeb. Każdy uczeń bowiem może rozpocząć realizację zadań od wybranej stacji i poświęcić mu odpowiednią ilość czasu. Niewątpliwą zaletą jest również to, że uczeń przez cały czas przemieszcza się – co dodatkowo pozwala zaspokoić jego potrzebę ruchu. Jeśli dodatkowo zorganizujemy stacje poza klasą lekcyjną, na przykład na korytarzu czy nawet boisku, podwórku szkolnym – mamy gwarancję, że w tych nietypowych warunkach uczeń będzie funkcjonował zupełnie inaczej.

W zbiorach Biblioteki posiadamy „Matematyczne stacje zadaniowe czyli jak zaktywizować uczniów na lekcji” autorstwa Justyny Klimczyk. Ten tom cyklu obejmuje materiał omawiany w klasie 5 szkoły podstawowej, podzielony na siedem działów tematycznych.
W każdym z nich znajdują się dwie wersje stacji: podstawowa i wzbogacona o dodatkową aktywność: łamigłówkę, ćwiczenie logiczne, kodowanie. Można wybrać jedną z nich w zależności od tego, ile czasu poświęcimy na tę aktywność, czy uczniowie będą pracować indywidualnie czy w zespołach, czy w końcu – dostosować wybór do poziomu i możliwości uczniów.
(okładka i opis ze strony wydawcy)